KUSIS’e nasıl giriş yapılır?
https://kusis.ku.edu.tr/psp/ps/?cmd=login adresinden, bir dil tercihi yaptıktan sonra, kullanıcı adı ve parolanızı yazıp "Oturumu Aç" butonuna tıklamanız gerekmektedir.
KUSIS üzerinden nasıl dilekçe sunarım?
“Self Service Request Activities Service Requests Create a New Request” menü adımlarından sonra, “Academic Institution” olarak Koç Üniversitesini (KOCUN) ve Talep Kategorinizi (Request Category) girip “Next” butonuna basmanız gerekmektedir. Lütfen “Comment” kısmına mümkün olduğunca detaylı bilgi giriniz. Ayrıca "add attachment" butonuna basarak ek belge yükleyebilirsiniz. Son olarak, dilekçenizi sunmak için "Submit" butonuna tıklamanız gerekmektedir.
Ev Adres bilgimi nasıl güncelleyebilirim?
“Self Service Student Center Personal Information” menü adımlarından sonra, güncellemek istediğiniz bilginin üzerine tıklamanız gerekmektedir. Örneğin ev adres bilginizi güncelleyecekseniz "Home Adsress" butonuna basmalısınız. Aynı adımları izleyerek telefon, e-post ve acil durum iletişim bilgilerinizi de güncelleyebilirsiniz. “Demographic Information”bilgisini sadece Kayıt Kabul Müdürlüğü güncelleyebilmektedir.
Kalan ders kredimi nereden öğrenebilirim?
Self Service Program Enrollment My Progression Report menü adımlarından sonra, hangi program için raporu görüntülemek istediğinizi seçmeniz gerekmektedir. Örneğin Çift Anadal yaptığınız program bilgisini görüntülemek istiyorsanız, öncelikle bu programı, aşağıda örneği verilen görüntüdeki gibi seçmiş olmanız gerekmektedir. "Koç University/Business Administration/Change Program" Bu seçimi yaptıktan sonra butonuna "Show Progression Report" butonuna basmanız gerekmektedir.
Genel Seçmeli ders listemden bir derse kayıt yaptırdım ancak aynı zamanda ders Alan Seçmeli listemde. Bu ders Genel Seçmeli yada Alan Seçmeli kategorisinden hangisine sayılır?
Hangi ders türünden aldıysanız, o şekilde yansıyacaktır. Soruda yeralan örnekten yola çıkarsak, “General Elective” kategorisinden kayıt olunması durumunda, “General Elective” olarak ders yüküne yansır. Her kayıt dönemi (Enrollment) sonunda, genel seçmeli dersler incelenerek, henüz yükümlülükleri tamamlanmamış Core, Required, veta Area Elective gibi diğer gruplara atanırlar.
Çift Anadal öğrencisiyim; her iki anadalımda da aynı Zorunlu Alan dersi almam gerekiyor. Bu dersi her iki programımda da planlamalı ve kayıt olmalı mıyım? Ve bu dersi bir anadalımda başarı ile tamamlarsam, diğer anadala da yansıyacak mı?
Ortak olan Zorunlu alan dersleri için her iki anadal programınızda planlama ve kayıt olma işlemi yapmanıza gerek yoktur. Sadece bir anadal programında planlama/kayıt işlemini tamamlamanız yeterlidir. Kayıt süreci dönemi tamamlandığında ilgili ders iki programa birden yansıyacaktır, ancak bu 1-2 hafta sürecek bir işlemdir. Evet, ilgili dersin yükümlülüklerini tamamlamanız durumunda, ilgili tüm programlara yansıyacaktır.
Hesap Bilgilerimde (Account Summary) 500 TL borç gözükmektedir, bu durum ile ilgili kiminle irtibata geçmeliyim?
Mali İşler Direktörlüğüne gidebilir, ya da https://trackit.ku.edu.tr/ üzerinden A track-it açabilirsiniz.
Planlanan derslerimden birini bırakmak istiyorum ancak “Çöp Kutusu” ikonu çıkmıyor. Dersi nasıl bırakabilirim?
Çöp Kutusu ikonu, sadece “My Planned Enrollment” bölümünde gözükür. “Self Service Program - Enrollment - My Planned Enrollments” menü adımlarını izleyerek planladığınız ve bırakmak istediğiniz dersin yanında ilgili çöp kutusu ikonu görebilirsiniz. Bu ikona tıklayarak dersi bırakabilirsiniz.
Notlarımı nasıl görebilirim?
Notlarınızı 3 farklı yol izleyerek görebilirsiniz. 1) Self Service - Student Center - My Academics - View My Course History 2) Self Servicev - Program Enrollment - My Progression Report 3) Self Service - Program Enrollment - My Course Planner
Çift Anadal öğrencisiyim. Çift Anadal programımı planlamaya çalışıyorum fakat My Course Planner bölümünde ilgili planı göremiyorum.
Çiftanadal, Yandal ve Uzmanlaşma öğrencileri planlama yapabilmek için okudukları bölümü seçmelidirler. Aşağıda görseli bulunan adımlar ile (Change Program-Programı Değiştir butonuna basarak) Çift Anadal planlarınızı görüntüleyebilirsiniz.
Planlama bölümünde sadece “Common Core”, “Required Area”, “Area Elective” ve “General Elective” ana başlıkları görünmekte. Hiçbir dersi seçemiyorum.
Herhangi bir dersi seçmek/planlamaya eklemek için ikonuna tıklayıp ders listesinin belirene dek ikona basmanız gerekmetedir. “General Elective” listesi çok fazla sayıda ders içerdiği için ikonuna tıkladıktan sonra, sol tarafta bulunan alan konularına göre filtreleme yapmanız gerekir. Aynı filtreleme işlemini, aşağıdaki görselde de göreceğiniz gibi, “Keyword” girerek de yapabilirsiniz.
Bir dersi planlamak istiyorum fakat “My Planned Enrollments” sayfasında “No section available” mesajı alıyorum. Bu dersi nasıl planlamaya ekleyebilirim?
“No section available” hatası, o dersin o dönemde açılmadığını belirtir, dolayısıyla bu dersi ilgili dönem için planlamanıza ekleyemezsiniz.
Bahar dönemi derslerimi planlamak istiyorum fakat Güz dönemi planımı görüyorum hala. Dönemi nasıl değiştirmem gerekiyor?
Her dönem, hangi dönemin planlamasını yapmak istiyorsanız, o dönemi "Koç Üniversitesi/Undergraduate/Spring 2015" alanından seçmeniz gerekir.
Ders devam durumuma nasıl bakabilirim?
Aşağıdaki menü adımlarını izleyerek, ders devam durumunuzu kontrol edebilirsiniz. Go to Main Menu - Curriculum Management - Attendance Roster by Student
Assignment notlarını nasıl görüntüleyebilirim?
Notlarınızı 2 farklı yol izleyerek görebilirsiniz. 1) Self Service Enrollment View My Assignments. İlgili derse tıklayarak, "The Turkish Revolutin" , notlarınızı görüntüleyebilirsiniz. 2) Self Service - Student Center - My Academics - Other Academic, adımlarından sonra, “Assignment” seçip tırnak ikonuna tıkladıktan sonra ilgili derse tıklayarak notlarınızı görüntüleyebilirsiniz.
Bir dersin Bahar döneminde açık olduğunu nasıl görebilirim?
Self Service Class Search/Browse Catalog - Class Search menü adımlarını izledikten sonra ders bilgisini girip "Search" butonuna tıklamanız gerekmektedir.
Doğru dönemi seçtiğim halde, Bahar Dönemi planımı göremiyorum.
Her dönem, hangi dönemin planlamasını yapmak istiyorsanız, o dönemi seçmeniz gerekir, . Aynı zamanda eğer 1. Sınıf (freshman) öğrencisiyseniz, ilk döneminizi takiben, solda bulunan tırnak işareti butonuna tıklayarak planlamanızı görüntüleyebilirsiniz.
Haftalık programımı nasıl görüntüleyebilirim?
Self Service - Program Enrollment - My Planned Enrollments. Bu menü adımlarından sonra, "Weekly Calander View" butonuna tıklarsanız, haftalık programınızı görüntüleyebilirsiniz. My Planned Enrollments sayfasına geri dönmek için "List View" butonuna tıklamanız gerekmektedir.
Bir derse kayıtlı olduğumu nasıl görüntüleyebilirim?
Self Service Program - Enrollment - My Confirmed Enrollments
Kayıtlı olduğum derslerimden birini bırakmak istiyorum . Dersi nasıl bırakabilirim?
Self Service - Enrollment - My Confirmed Enrollments altından bırakılmak istenen ders(ler) seçilerek "Drop Selected" butonuna tıklamanız gerekmektedir.